HATI&MAZZOLL  – Płyta „Teruah” już w sprzedaży!

Wyjątkowe spotkanie muzyczne toruńskiego duetu HATI, tworzonego przez Rafała Iwańskiego i Rafała Kołackiego, którzy od lat eksplorują muzykę perkusyjną i eksperymentalną opartą na brzmieniu instrumentów etnicznych i obiektów znalezionych oraz wirtuoza klarnetu i muzyki improwizowanej Jerzego Mazzolla, jednego z ważniejszych przedstawicieli polskiej awangardy jazzowej. Efektem jest wydana przez Requiem Records płyta „Teruah”.

Pod koniec lata 2014 r. muzycy spotkali się w Toruniu w zaaranżowanym studio, tworząc wspólnie i nagrywając przez kilka dni. Druga sesja nagraniowa miała miejsce w maju 2016 r. w halach fabrycznych dawnych zakładów „Elany”. Owoc tej współpracy to kilka godzin nagrań, z których autorzy wyedytowali ponad 40 minut muzyki najbardziej interesującej pod kątem wydawniczym. Za ostateczny kształt pierwszej części płyty, tj. zmiksowanie ścieżek i dogranie partii instrumentów elektronicznych odpowiada Artur Maćkowiak (Innercity Ensemble, Tropy).

HATI (Rafał Iwański i Rafał Kołacki) – duet z Torunia bazujący na brzmieniu instrumentów akustycznych, etnicznych oraz obiektów z recyklingu. Członkowie HATI doświadczenie w muzyce improwizowanej i perkusyjnej wykształcili podczas setek koncertów zagranych na festiwalach, w galeriach, teatrach, obiektach sakralnych i klubach w niemal całej Europie i w USA. Nagrywali i wspólnie grali z innymi muzykami, jak Z’EV, Jerzy Mazzoll, PURE, Zdzisław Piernik, Sławomir Ciesielski czy John Zorn. Od 2007 r. podstawowy skład HATI to Rafał Iwański (występujący solo jako X-Navi:Et oraz w grupach Kapital, Alameda 5 i Voices of the Cosmos) i Rafał Kołacki (T’ien Lai i Mammoth Ulthana). Obaj współtworzą kolektyw Innercity Ensemble, są też pomysłodawcami i kuratorami międzynarodowego festiwalu CoCArt Music Festival w CSW Znaki Czasu w Toruniu.hati&mazzol

MAZZOLL – wirtuoz klarnetu basowego, sięgający głęboko do tradycji polskich improwizatorów i twórców muzyki współczesnej połowy XX w. Twórca albumów, które zmieniły oblicze polskiej muzyki improwizowanej. Był jednym z inicjatorów tzw. rewolucji yassowej, jednak odciął się od tego nurtu, tworząc ideę Arhythmic Perfection i zajął się europejskim aspektem improwizacji w sztuce. Na początku lat 90. spotkał Dereka Baileya i na jego osobiste zaproszenie wyjechał do Londynu na legendarny już festiwal „company week”. Producentem jego pierwszej płyty „Perplex” był Tony Oxley. Mazzoll współpracował także z orkiestrą Django Batesa i kwartetem Petera Brötzmanna. Wydał serię płyt „Diffusion Ensamble”, improwizując na scenie z artystami różnych dziedzin sztuki. W czasie tej praktyki spotkał Petera Kowalda oraz Olgę Szwajgier i poprowadził z nimi warsztaty, które miały wpływ na całe pokolenie muzyków. Tworzył festiwal Art Depot zajmujący się naturą improwizacji w różnych kulturach.